vineri, 8 august 2008

Episodul 2

O noua zi. Ma indrept spre sediul firmei si observ o masina dubioasa parcata in fatza sediului. Unul dintre lucrurile pe care am invatzat sa le fac de cand sunt detectiv este sa observ lucruri. Ma pregatesc sa scot pistolul, dar in fata usii il vad pe tipul de ieri. Parca Andrezi zicea d-l M.S.C. ca-l cheama. Ma saluta si-l poftesc in biroul meu.
„O cafea?“
„Nu, multumesc! Nu am timp! D-l M.S.C. mi-a spus sa va inmanez pentru inceput 5 000. Sper sa va ajunga! Apoi cand mai aveti nevoie de ceva aveti aici cartea mea de vizita. D-l M.S.C. este foarte ocupat, dar m-a insarcinat pe mine sa ma ocup de toate formalitatile.“
Wow... 5 000 de lei era mai mult decat ma asteptasem pentru inceput.
„Bine, Andrei! Multumesc! Voi incepe imediat ce-mi voi termina cafeaua!“ continui eu, dar Andrei dispare lasand in urma usha care se inchidea singura. Tare ciudat acest Andrei, la fel ca si d-l M.S.C. .
Aveam 5 000 de lei, o poza si un nume. Nici macar nu stiam cu ce sa incep. Am cautat mai intai pe internet numele fetei. Nu am gasit nimic. Apoi m-am gandit sa caut la manastiri, biserici, dar cea mai buna idee a fost sa caut la spitale sau la medici de familie. Undeva tot trebuia sa figureze. Era imposibil sa nu dau de ea.

Ziua 2:
Reincep cautarile cu telefoane la diferite spitale sau medici ce figureaza in Pagini Aurii. Daca asta nu va da rezultate, voi incepe sa dau telefoane la medici stomatologi. Sigur a avut cel putin o carie sau o problema cu o masea... da-o in colo de treaba. La medici veterinari n-are rost sa sun, nu?
„Buna ziua, numele meu este Dementor si reprezint firma de detectivi particulari Lightning. Numarul de inregistrare al autorizatiei este S2GH900, autorizatie care-mi permite sa va pun cateva intrebari. Caut o d-soara [in gandul meu: sper ca mai e d-soara, nush sigur] al carui nume este Smaranda Mihai! Este inregistrata la dvs?“.
Dupa sute de telefoane se parea ca am gasit ceva.
„Pai avem o anume Roxana Mihai Smaranda, dar e posibil sa nu fie persoana pe care o cautati!“
„Dar sunteti totusi amabila sa-mi dati adresa ei?“
„A facut ceva grav? A omorat pe cineva?“
„Nu doamna! Numai ca raspunsul la intrebarea dvs este confidential.“
„Am inteles! Pai locuieste pe str. Aleea Plopului, nr. 14. Presupun ca sta la curte, pentru ca doar atata scrie. Nu are niciun numar de telefon daca mi-ati fi cerut unul!“
„Va multumesc pentru timpul acordat, doamna! O zi placuta in continuare!“
Aveam 5 000 de lei, o poza, un nume si o adresa... Dar sa fie oare atat de usor?

Niciun comentariu: