vineri, 8 august 2008

Episodul 9 - Evadarea

Ce friguroase sunt celulele politiei romane. Pereti vopsiti in gri, igrasie pe ei... Aveam timp sa ma gandesc la ultimele cuvinte ale lui Gabi. Ce vrea sa fie "Milion Dollars"? Un film? O piesa de teatru? Un local? Orice ar fi fost, trebuie sa aflu, deoarece sigur are legatura cu Smaranda.
Imi veni ideea geniala de a da singurul telefon. Il sun pe Andrei, mana dreapta a d-lui MSC. Acesta ma asigura ca totul se va rezolva.
Dupa cateva ore aud:
„Detectiv Light?“
Ma ridic de pe patul tare ca scandura si spun „Da!“ fara a-mi da seama ca foarte multi infractori in clipa aia se uitau urat la mine!
„Esti liber! Vei fi anchetat in stare de libertate!“
Nu mai stau prea mult la discutii cu ei. Merg sa-mi iau lucrurile personale si ma tirez. Sa tot fie un 5 dimineatza, iarashi cu un frig ce-ti inghetza oasele. Imi trag palaria pe ochi... Imi ridic gulerul la palton... Imi aprind o tigare si ma indrept apoi spre P-ta Victoriei. Trebuia sa afle ce s-a intamplat de fapt cu Gabi si ma hotarasem sa ma duc la Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca pentru a vorbi cu medicul legist.
„Dar domnule, nu aveti voie sa intrati!“ incearca un bodyguard de la Scorseze sa ma opreaasca.
„Mah baiete, tu vezi cat sunt pe langa tine?“
„Da!“ imi raspunde el.
„Atunci nu ma supara! Plus de asta sunt detectiv...“ si-i arat legitimatia.
Ajung pana la urma la morga si ma prezint. Vroiam sa-mi mai vad inca o data prietenul. Culmea este ca pe hol ma intalnesc si cu prietena lui Gabi. Imi dau palaria jos si-i spun „Condoleante!“, dar ea nu si-a putut tine furia-n frau si a rabufnit:
„Numai din cauza ta a murit... Nenorocitule!“ si incepe sa-mi dea cateva palme. Incerc s-o imbratisez ca sa se mai linishteasca, si bufneste in plans. Se opreste apoi si ma ia si ea-n brate.
„Iti jur ca cei care i-au facut asta, vor plati cu varf si indesat!“ ii spun eu, deoarece problema devenise deja o problema personala.
Apoi ma duc la medic si-i cer dosarul.
„Curios este...“ incepe doctorul sa-mi spuna „... faptul ca nu a murit innecat asa cum am crezut. Este adevarat ca am gasit si apan-n plamanii lui, dar cantitati foarte mici. Din faptul ca este foarte vanat si are muschii foarte incordati nu putem spune decat ca acesta a murit de hipotermie!“
Auzisem varianta medicului, insa ma uitam la poze.
„Si aceasta vanataie?“ intreb eu, aratandu-i doctorului poza cu fata lui Gabi.
„Analizand si alte aspecte, se pare ca victima a fost batuta. La nivelul craniului si al cefei am gasit 2 urme adanci. Acestea puteau fi provocate de o lovitura a unui pistol... “
Deja incepusem sa vad negru in fata ochilor. Vroiam sa-l mai vad o data pe Gabi, apoi sa plec.
Doctorul mi-l arata pe Gabi, apoi plec de acolo fara a ma uita inapoi...
„La revedere, bun prieten! Domnul sa te aiba-n paza!“

Niciun comentariu: